ProSiebenSat.1 will bring the channel brands and programmes of US broadcaster Scripps Networks Interactive to Germany. The media companies signed a multi-year strategic partnership covering more than 1,200 hours of lifestyle and factual entertainment content the ProSiebenSat.1 channels will show as German TV debuts within branded programme blocks of Scripps’ channels HGTV, DIY Network, Food Network and Travel Channel. The windows will launch in spring 2017 on free-to-air channels sixx, ProSieben Maxx and kabel eins Doku. The agreement covers series such as Listed Sisters fom HGTV, Giada in Italy and Guy’s Big Bite from Food Network and Booze Traveler from Travel Channel. “Our exclusive partnership with one of the leading developers of lifestyle content is unique in the German TV market,” said Katja Hofem, member of the management board of ProSiebenSat.1 TV Deutschland and responsible for new channel development. “Scripps Networks’ programming, centring on food, home and gardening, DIY and travel, is the perfect fit for our audiences and will offer attractive new marketing environments for our advertising clients and our own commerce business.” Jim Samples, president of Scripps Networks Interactive’s international business, added: “The collaboration with ProSiebenSat.1 TV Deutschland significantly expands our growing international footprint in one of Europe’s most dynamic territories.”
ProSiebenSat.1 bringt die Sendermarken und Programme des US-Senders Scripps Networks Interactive nach Deutschland. Die Medienunternehmen unterzeichneten eine mehrjährige strategische Partnerschaft mit über 1.200 Stunden Lifestyle und sachlichen Unterhaltungsinhalten, die die ProSiebenSat.1-Kanäle als deutsche TV-Debüts in Markenprogrammen der Scripps-Sender HGTV, DIY Network, Food Network und Travel Channel präsentieren werden . Die Fenster werden im Frühjahr 2017 auf den Free-Air-Kanälen sixx, ProSieben Maxx und kabel eins Doku gestartet. Die Vereinbarung umfasst Serien wie Listed Sisters fom HGTV, Giada in Italien und Guys Big Bite von Food Network und Booze Traveler von Travel Channel. "Unsere exklusive Partnerschaft mit einem der führenden Entwickler von Lifestyle-Inhalten ist einzigartig im deutschen TV-Markt", sagte Katja Hofem, Vorstandsmitglied von ProSiebenSat.1 TV Deutschland und verantwortlich für die Entwicklung neuer Kanäle. "Die Programmierung von Scripps Networks, die auf Nahrung, Heimwerken und Gartenbau, Heimwerken und Reisen spezialisiert ist, ist die perfekte Ergänzung für unser Publikum und bietet attraktive neue Marketingumgebungen für unsere Werbekunden und unseren eigenen Handel." Jim Samples, Präsident des internationalen Business von Scripps Networks Interactive, fügte hinzu: "Die Zusammenarbeit mit ProSiebenSat.1 TV Deutschland erweitert unsere wachsende internationale Präsenz in einem der dynamischsten Gebiete Europas."
|